Günterska hovkonditoriet

Wednesday, May 23, 2012


För ett tag sedan var jag och "Erik" på Günterska Hovkonditoriet som har nyöppnat i Uppsala. De hade fått väldigt bra recensioner i UNT så jag ville gärna gå dit och kolla läget. När vi kom dit var det redan en lång kö hela vägen ut till gatan men tillslut kom vi in.


Fina bullar i olika smaker.


Jag var lite trött och fick in världens största macka med rökt lax.


"Erik" beställde en macka med räkor.


Kaffet serverades i små söta kannor och på kopparna stod konditoriets namn. Jag fick först ingen kanna men "Erik" var snäll och fixade en till mig. Tyckte att det såg så fint ut på brickan.


Till efterrätt delade vi på den godaste toscakaka jag ätit! Den hade ett tjockt täcke av nötter, var mjukt seg och inte alls för hård eller torr.

No comments:

Post a Comment

Thank you for stopping by my blog and leaving a comment! It makes me so happy to read your responses. Hope you have a wonderful day and welcome back!

XO,

Simona