Å, Ä, Ö, jag är kär!

Wednesday, July 11, 2012


I helgen tog jag en sväng förbi två av mina favoritbutiker för att se om det kommit in något nytt. På en av dem, Rost, stod denna skrivmaskin som en del i ett litet stilleben på ett bord. Det tog ett tag innan jag märkte den och när jag väl såg den så var jag säker på att den inte var till salu utan att den snarare var en del av inredningen. Men på vägen ut så drog jag en chansning och frågade, väl förberedd på ett nej, och fick istället svaret ja. Jag sa att jag skulle fundera på saken men visste att jag egentligen redan hade bestämt mig. 
Så efter en snabb vända och ett samtal till Jonna sprang jag tillbaka och köpte den!  


Den är så fin! Jag har länge velat ha en skrivmaskin och efter en kort konsultation med min pappa så tror jag att den fungerar. Måste bara hitta färgband som passar och sedan är jag redo för att skriva fina brev i skuggan av ett träd.



Upptäckte när jag kom hem att den hade det svenska alfabetet, något jag totalt glömt bort att kolla i affären. Efter lite googlande så har jag förstått att den nog är från någon gång mellan 1914 och 1929 och att den såklart är byggd för den svenska marknaden. 


Skrivmaskinen pryder nu min byrå tillsammans med blommorna som jag tidigare visat. Den är ganska så tung men snart ska den få flytta in till skrivbordet i vardagsrummet.


No comments:

Post a Comment

Thank you for stopping by my blog and leaving a comment! It makes me so happy to read your responses. Hope you have a wonderful day and welcome back!

XO,

Simona