Jelly me blind

Tuesday, July 17, 2012


I fredags besökte vi Örbyhusslott och där gick det att handla allt möjligt grönt och gott. Jag och "Erik" köpte ett kg rabarber och tänkte att detta kan vi göra något kul på. Mitt första förslag var det något självklara smulpaj, vilket i och för sig är väldigt gott men kanske lite fantasilöst. Istället beslutade vi oss för att göra sylt, något vi aldrig gjort förut! 


Eftersom vi båda föredrar sylt som är lite syrlig så tänkte vi att ingefära skulle kunna bli ett bra komplement. Så vi kokade rabarbern tillsammans med ingefära, vatten, syltsocker och lite citronsaft. Det fick koka ett tag innan vi hällde upp sylten i steriliserade burkar. 



Sedan satte jag på en etikett med min labelmaker. Det blev både fint och om jag får säga det själv, jäkligt gott!

No comments:

Post a Comment

Thank you for stopping by my blog and leaving a comment! It makes me so happy to read your responses. Hope you have a wonderful day and welcome back!

XO,

Simona