Frågeformulär

Wednesday, August 8, 2012


I brist på annat och eftersom vädret är så dåligt så tänkte jag besvara lite frågor.

Vad lyssnar du på just nu?
R-keezy- Feelin' single. Det går inte att ta R-Kelly på allvar men trots det lyssnar jag på denna låt och "cykeldansar" varje gång jag cyklar ner på stan.

Vad väljer du, att kunna flyga men att det går jättelångsamt eller att kunna simma supersnabbt?
Att kunna simma supersnabbt om jag slipper frysa i det kalla vattnet.

Vad samlar du på?
Gamla kameror, både sådana som fungerar och de som bara är vackra.

Vilken idrott skulle du syssla med om du fick välja? 
Sprint, 100 meter. Jag förutsätter ju förstås att jag skulle vara skitsnabb.

Vilka är dina favoritmaterial?
Teak, silke, chiffong och glas

Vilken är den sämsta film du sett?
Uuuhh, finns många. Vissa är ju bra för att de är så dåliga men jag väljer "The Toothfairy" i skräckgenren, "Angel" av alla dåliga svenska filmer (kändes faktiskt riktigt deppigt när den var slut och någon sa; där försvann 2 timmar av mitt liv som jag aldrig får tillbaka) och "Enjoy poverty", en dokumentär med en alldeles för självgod och världsfrånvänd konstnär.

Vad vill du bli när du blir "stor"?
Hrm, hrm. Fast anställd konservator med ansvar för utställningarna på ett museum.

Vad skulle du välja om du bara fick äta fem saker i resten av ditt liv?
Fruktsallad, lufttorkad skinka från ett bra slakteri, broccoli, Eriks köttfärsbiffar och papas arrogadas (skrynkliga potatisar). 

Vilka kvalitéer faller du för hos andra människor?
Humor, ett varmt hjärta och förmågan att få andra att känna sig viktiga.

Om du skulle bygga något stort, vad skulle det bli?
En zeppelinare att fira min 25-årsdag i.

När känner du dig gammal?
När min bror tog studenten, när jag umgås med yngre vänner som säger att de är gamla och känner sig stressade över vad de ska göra, när jag går ut på nation och när jag tänker på att det inte är långt kvar till 30.

När känner du dig cynisk?
När jag gör sådana här frågeformulär, när yngre vänner säger att de är gamla och ibland när jag tittar på tv.

Vad klarar du dig inte utan på morgonen?
Att borsta tänderna, tvätta och smörja in ansiktet med ansiktslotion. Allt annat är sekundärt när man som jag är morgontrött (läs: zombie på morgonen).

Randigt, rutigt eller prickigt?
Svårt, men som det ser ut just nu i min garderob och vad jag dras till så får det bli prickigt.

Hur stor är din familj?
Gigantisk, jag tror faktiskt inte att jag har träffat alla.

Vilken bok läser du just nu?
"Artighetsreglerna" av Amor Towles som handlar om New york på 30-talet. Har tyvärr inte riktigt kommit in i den än men jag hoppas att jag snart får tid att läsa den ordentligt.

Om du fick välja, vad skulle du ha för utsikt från din lägenhet?
Pittoreska hustak i plåt med sirliga skorstenar och katter som gömmer sig i takrännorna.

När känner du dig ung?
När jag umgås med äldre vänner som tycker att jag är ung för att jag inte fyllt 25, när jag måste visa leg. på alla ställen som man måste visa leg. på, när jag inte känner till vissa nyheter eller andra viktiga saker och när jag tänker på allt som jag vill göra.

Vad har du för dålig vana som du skulle vilja bli av med?
Att inte svara på sms direkt, försöker verkligen bli bättre men är ännu inte riktigt där. 

Vad är ditt senaste inköp?
Ett hårspänne från See by Chloé och en krok med en fågel på.

Vad väljer du, att ha bakvända fötter och alltid tvingas att gå baklänges eller att alltid gå på händerna?
Att ha bakvända fötter.

Vilken är den senaste film som du sett?
" Bitch slap", med den fantastiska översättningen "smörj mina boppar, trasfitta!" som sas när två tjejer slogs med varandra.



No comments:

Post a Comment

Thank you for stopping by my blog and leaving a comment! It makes me so happy to read your responses. Hope you have a wonderful day and welcome back!

XO,

Simona