Gammal varar längst

Friday, August 24, 2012


Jag har funderat på min ålder på senaste tiden. Kanske har det att göra med att jag fyller 25, kanske inte. Jag har varje fall börjat reagera på att folk känns så unga. Helt plötsligt är par i filmer i min ålder, inte äldre och i vissa sammanhang börjar jag till och med att bli gammal, vilket jag tycker är absurt! Jag har alltid välkomnat en äldre ålder för att det ger mig mer tyngd, mer pondus och kraft. 
Det är först nu till min 25 årsdag som det känns som att jag ska passera en milstolpe. Efter detta väntar trettio, sen fyrtio och ni vet. Men jag anser för det första att 25 inte är någon ålder och jag vägrar tycka att gammal är lika med tråkig, trist eller utnött. Jag resonerar så när det kommer till möbler, kläder och frisyrer så varför inte resonera så om människor? 
Därför blev jag så inspirerad när jag fann bloggen Advanced style som innehåller en massa härliga och livfulla tanter! Jag vill också bli sådan när jag är 80 år. Då ska jag fortsätta att klä mig i färgglada kläder, roliga halsband och även försöka att inkludera hattar i min garderob. Det känns uppfriskande att se hur kvinnorna i Advanced style bjuder på sig själva och har roligt med sina kläder. De visar att gammal är äldst och får mig att skämmas över att jag då och då känner mig gammal. Damerna är livfulla och färgsprakande, klassiska eller utflippade och ingen av dem verkar påverkas av sin ålder på ett negativt sätt utan bär istället sina år med stolthet.

Picture borrowed from www.advancedstyle.blogspot.com

Min favorit är Mary i sin fantastiska knallblåa dress med höga platåskor till. Smakfullt, roligt och snyggt! Kika gärna in på fler damer och låt er inspireras.



No comments:

Post a Comment

Thank you for stopping by my blog and leaving a comment! It makes me so happy to read your responses. Hope you have a wonderful day and welcome back!

XO,

Simona